Tajemný někdo, nebo tajemné něco?   

Napadlo vás to někdy? Zadáte do vyhledávače slovo, například šachy, a ihned vidíte výpis webů, kde se toto slovo, byť jen vyskytuje. Nemusí jít zrovna o prodej. Kdo určil pořadí těchto nalezených webů? 

šachy

Pokud si myslíte, že je to někdo s pořádným platem, tak jste úplně vedle. Tohle řídí každý sám, tedy majitel webu, a to že je úplně nahoře ten jeho, to zase řídí SEO, nebo ten, kdo s ním umí a momentálně pro majitele webu pracuje. Tento muž se nazývá SEO specialista, nebo se také můžete setkat s výrazem SEO konzultant. Oba výrazy jsou považovány za správné.  

Výše tři krát zmíněná zkratka je pak z anglického search engine optimization, což můžeme česky vyložit jako optimalizace nalezitelnosti. Ovšem výkladů je více. Jde o to, že nástroje, které se pod třípísmennou zkratkou ukrývají, mají ohromnou moc a sílu. Muž, který těmto nástrojům a programům rozumí může celou firmu držet nahoře a to nastálo, ale také ji může poslat ke dnu. Samozřejmě, že pouze obrazně, protože se předpokládá, že i jeho práci někdo kontroluje a hlídá, aby nedošlo k něčemu podobnému.  

Má-li totiž firma, a je jedno jak je veliká, svůj prodejní web, tak se podle něj řídí i výdělek. A ten je nebo není. Pokud je zde druhá varianta, je jasné, že firma asi skončí.  

Onen muž totiž prací se SEO nástroji určuje pozici prodejního webu, takže pokud je hned nahoře, jistě není o hosty nouze. Je-li však web propadlý někde vzadu, bez péče o SEO, nejsou zde návštěvníci, a tudíž tento web ani neprodává. Takže zanedbaní péče o tří písmenného pomocníka může v nejhorším firmu „vynulovat“. Což je ovšem dost veliký průšvih. 

seo

Firmy si právě proto platí tyto specialisty, nebo konzultanty, jak chcete a jsou to právě oni, kteří jsou za prodejní web zodpovědní. Proto jsou také pravděpodobně asi dobře placení. A ještě na tom firma vydělá.