Co bychom měli požadovat od autožárovek

Proč je dobré nakupovat značkové výrobky

Záruka – u neznačkových autožárovek nelze počítat s nějakou zárukou, dávejte rovněž dobrý pozor na obchodní podmínky některých prodejců, záruka je jednou z garancí prodeje a máte na ni plné právo. U výrobce Philips, Bosch, nebo Osram by se nemělo stát, že narazíte na problém se zárukou, a že nebudete mít nárok na výměnu vadného kusu. Mimochodem, počet závad před ukončením deklarované životnosti bývá u těchto výrobců řádově jen v desetinách procent.
Deklarovaná životnost – značkový výrobek vždy řidiče informuje, kolik hodin lze očekávat, že bude v provozu. Životnost je ovlivněna výkonem, u žárovek s dalekým osvitovým kuželem počítejte s životností nižší a naopak modely vyvíjené pro ekonomický provoz svítí slaběji, ale o poznání déle.

světla auta

Světelný tok – předpisy stanoví jeho hodnotu na hranici 1500 lumen plus mínus určité rozmezí. To však může značně kolísat napříč spektrem mnoha producenty osvětlovací techniky. Všichni renomovaní výrobci garantují rozptyl maximálně do deseti procent, u typů „no name“ to může být různé – buď budete protijedoucí řidiče oslňovat při vyšší svítivosti, nebo naopak neuvidíte na cestu.
Požadovaný příkon – u značkového výrobce máte jistotu, že příkon skutečně odpovídá homologaci vašeho světlometu, u osobních vozidel je to 55 W. Některé podezřele levné žárovky mohou mít příkon velmi rozdílný.

dálnice

Barva světla – tu lze volit mezi teplejšími nebo chladnějšími odstíny. To je velmi zásadní parametr, neboť každému řidiči vyhovuje jiný styl jízdy, každý z nás jezdí v jinou denní dobu a za jiných podmínek. Nutno však podotknout, že právě chladnější barva bílého světla více stimuluje pozornost, zajišťuje spíše bdělost a podporuje ostražitost. Připomíná totiž denní sluneční světlo kolem poledne.
Délka osvitu – některé speciální typy značkových výrobků jsou vyvíjeny pro noční jízdy mimo město, kde se doslova počítá každý metr navíc. Podstatné však je, aby světlomety neoslňovaly řidiče v protisměru, a aby zároveň byl dobře patrný širší úhel u pravé krajnice, kde se pohybují cyklisté a chodci.